A hulladékgazdálkodás egységesítésének érdekében február 1-én kezdte meg működését a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt., amelyre a 69/2016. (III.31) kormányrendelet adott jogalapot.
Még is mit kell most csinálnia a társasházi polgároknak, a társasházkezelő milyen lépéseket tegyen a társasházi hulladékgazdálkodás fejlesztés érdekében, meg úgy egyébként is?
- a települési önkormányzatoknak június 30-ig módosítaniuk kell a hulladék elszállítására vonatkozó megállapodásaikat, szerződéseiket, hogy azokból törlik a díjbeszedésre és a kintlévőségkezelésre vonatkozó részeket
- a lakosság szempontjából sem a díjak, sem a szolgáltatások nem változnak (azért jobb lehetne…)
- nem kell új szerződés sem
Az átalakítással a cél: „a fenntartható, rendezett, átlátható hulladékgazdálkodási rendszer létrehozása, amely garantálja a közszolgáltatás folyamatosságát, biztonságát és a rezsicsökkentés eredményeinek megtartását„.
Összegezve:
A települési szilárd hulladékgyűjtésben sem az önkormányzatok, sem a szolgáltatók feladata nem szűnik meg, az új rendszerben változatlanul végzik a szolgáltatás nyújtását. Az NHKV szolgáltatóktól és az önkormányzatoktól kapott adatokat alapján fejlesztési célokat határoz meg. Az április elsejétől működő koordináló szervezet (NHKV) beszedi majd a díjakat, átveszi a kétes követeléseket, a behajtást az adóhatóság kezeli. A lakosságot érintő változás az egységes számlázási rendszer létrehozása a díjfizetésre, és a díjbehajtásra. A cél az elektronikus díjfizetési formák elterjesztése is.
Az NHKV nonprofit módon fog működni, közszolgáltatókhoz hasonlóan, de tényleges közszolgáltatási feladatokat nem fog végezni.