A társasház adószám! A társasháznak a jelenlegi jogszabályi rendelkezések és NAV-tól kapott információink szerint lehet adószáma, de nem kötelező kiváltani, ha a társasház nem folytat adóköteles tevékenységet.
Ha a társasház nem végez hasznosítást (pl.: helyiség bérbeadás, ház falára reklámfelület kihelyezés, tetőn átjátszó antenna elhelyezés stb.), ha nincs a társasháznak alkalmazottja (pl.: a takarító, a gondnok, a közös képviselő), és nincs (még) felújítási alapja sem, akkor a társasháznak nem kötelező kiváltania az adószámot. Ez a szabályozás valamennyi társasházra igaz, függetlenül a társasház nagyságától, albetét számától.
Azt kell szem előtt tartani, hogy folytat-e, tervez-e a társasház adóköteles tevékenységet, képezni fog-e felújítási alapot, vagy sem. Ezekben az esetekben célszerű kiváltani az adószámot már a tevékenység megkezdése előtt. Az adószámot bármikor lehet igényelni (ügyfélkapun és ügyfélszolgálaton keresztül személyesen is), amikor szükségessé válik. Ha a társasházi polgárok, a tulajdonosok és meghatalmazottaik, a közgyűlésen úgy döntenek, hogy felújítási alapot képeznek, abban az esetben az adószámot ki kell váltania a közös képviselőnek, a társasház részére.
Ha már rendelkezik adószámmal a társasház, de az adóköteles tevékenységgel időközben felhagyott, akkor is célszerű megtartani az adószámot, hiszen semmilyen plusz feladattal, bevallási kötelezettséggel nem jár, amíg nincs ismét olyan tevékenység, amely adófizetési kötelezettséget róna a társasházra (pl. FLT).
Társasházi Polgár: közös képviselet… egyszerűen, jól! … azokért a Polgárokért, akik társasházban élnek!
Elérhetőségeink: dwk@tarsashazipolgar.hu
Hétfőtől péntekig 10 h és 18 h között:
+36 30 / 396 – 0303
Kapcsolati űrlap (kattintson)
Amennyiben hasznosnak találja honlapunkat, kérem, jó véleményét fejezze ki: megjelölve Facebook oldalunkat, hogy Tetszik, és kövessen bennünket a Twitteren.
A cikk szabadon átvehető forrásmegjelöléssel és változtatások nélkül.
dwk/13/2014.